الوانی، مهدی و علی تقوی(1381)، سرمایه اجتماعی، مفاهیم، نظریهها، فصلنامه مدیریت، بهار و تابستان، ش33 و34 .
باقری، خسرو(1387)، درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، ج 1، تهران: علمی و فرهنگی.
باقری، خسرو(1384)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، چ 10، تهران:مدرسه.
بوردیو، پی یر(1384)، شکلهای سرمایه، کیان تاجبخش، ترجمه" افشین خاکباز و حسن پویان، تهران: شیرازه.
بوردیو، پی یر(1381)، نظریه کنش: دلایل علمی و انتخاب عقلانی، ترجمه: مرتضی مردیها، چ1،اصفهان: نقش و نگار.
بون ویتز، پاتریس(1390)، درسهایی از جامعهشناسی پیر بوردیو، ترجمه: جهانگیر جهانگیری و حسنپور سفیر، تهران: آگه.
پارسا، محمد (1367)، روانشناسی رشد کودک و نوجوان، تهران: مؤلف.
تراسبی، دیوید (1382)، اقتصاد و فرهنگ، ترجمه: کاظم فرهادی، چ 1، تهران: نی.
جان علیزاده، حیدر و غلامرضا خوش فر(1390)، سرمایه فرهنگی و موفقیت تحصیلی، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، ش 2، صفحات 106- 84.
جنکینز، ریچارد، 1385،پیر بوردیو، ترجمه لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان، چ1، تهران: نی.
جوادی آملی، عبداﷲ (1377)، فطرت، قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداﷲ (1378)،تسنیم، تفسیر قرآن کریم، قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداﷲ(1387)،تفسیر انسان به انسان، چ4، قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداﷲ(1385)، حق و تکلیف در اسلام، چ2، قم: اسراء.
حائری شیرازی، محیالدین(1372)،انسانشناسی، قم: شفق.
حر عاملی، محمدحسین، 1416 ق، وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه، چ3، قم: مؤسسه ال البیت لاحیاء التراث.
حسنپور،آرش و وحید قاسمی(1395)، ساخت، طراحی و برازش مدل و ارائه سنجهای برای سنجش سرمایه فرهنگی، مجله جامعهشناسی ایران، دوره 16، ش 1و 2، بهار و تابستان ،ص 64-73 .
روحانی، حسن(1388)، درآمدی بر نظریه سرمایه فرهنگی، فصلنامه راهبرد، س18، ش53، زمستان، صفحات 35-7.
شارع پور، محمود و غلامرضا خوش فر(1381)، رابطه سرمایهی فرهنگی با هویت اجتماعی جوانان، نامه علوم اجتماعی، ش 2.
شالچی، وحید،(1387)، سبک زندگی جوانان کافیشاپ، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، ش1، صص113-93.
شریعتمداری، علی(1384)، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، چ28، تهران: امیرکبیر.
صالحی، رضا و رزیتا سپهر نیا (1390)، اندازهگیری سرمایه فرهنگی بر اساس نظریه بوردیو در ایران، پژوهشنامه علوم اجتماعی، تابستان، ش 71.
طالقانی، محمود(1362)، پرتوی از قرآن، چ4، تهران: شرکت سهامی انتشار.
طباطبایی، محمدحسین(1374)، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، چ5، ج 13، قم: دفتر انتشارات اسلامی،.
علم الهدی، جمیله (1386)، درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق، نوآوریهای آموزشی، س 6، ش 21، پاییز ،204-173.
فکوهی، ناصر(1381)، تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی، تهران: نشر نی.
فاضلی، محمد(1382)، مصرف و سبک زندگی. چ1، قم: صبح صادق.
قرائتی، محسن(1383)، تفسیر نور، تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
قرشی، علیاکبر(1361)، قاموس قرآن، چ8، تهران:دارالکتب الاسلامیه.
کاردان، علیمحمد و همکاران(1380)، درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی، ج 1،چ6، تهران: سمت.
کاووسی، اسماعیل و زینت السادات خراسانی(1389)، اندازهگیری و مقایسهی سرمایه فرهنگی در میان دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مجله مدیریت فرهنگی، س4، ش8، تابستان، صفحات 105 – 85 .
کلینی، محمد بن یعقوب (بیتا)، اصول کافی، ترجمه: هاشم رسولی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اهلبیت.
ماجدی، سید مسعود و عبدالعلی لهسایی زاده(1385)، بررسی رابطه بین متغیرهای زمینهای، سرمایه اجتماعی و رضایت از کیفیت زندگی: مطالعه موردی روستاهای استان فارس، فصلنامه روستا و توسعه، ش4.
مجلسی، محمدباقر(1403ق)، بحارالانوار، چ2، بیروت، دار احیاء التراث العربی.
مدرسی، محمدتقی(1377)، تفسیر هدایت، ترجمه: احمد آرام، مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
مکارم شیرازی، ناصر و همکاران(1368)، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه.
منتخب غررالحکم(1362) تهران: مفید.
نهج البلاغه(1379)،ترجمه دشتی، چ2، قم:الهادی.
نهج الفصاحه(1360)، ترجمه ابوالقاسم پاینده. چ13، تهران: جاویدان.
واعظی، احمد(1387)، انسان از دیدگاه اسلام، تهران: سمت.
وجدانی، فاطمه و محسن ایمانی(1391) تحلیل مفهوم رشد با تکیهبر آیات قرآن کریم، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، س20، دوره جدید، ش 61، پاییز ، 35- 11
هیکل، محمدحسین(1363)، مجمع اللغه العربیه، معجم الفاظ القرآن الکریم، تهران: ناصرخسرو.
پایاننامه:
رمضانی، محمد (1384)، تبیین رابطه سرمایه فرهنگی خانوادهها با هویت اجتماعی جوانان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه کاشان)، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
سپهر نیا، رزیتا(1387)، طراحی و تدوین الگوی اندازهگیری سرمایه فرهنگی در ایران، مورد کاوی باشگاه پژوهشگران جوان، پایاننامه کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران.
منابع عربی:
عبدالرحمن، طه،2016، من الانسان الابتر الی الانسان الکوثر،الطبعه الثانیه، الموسسه العربیه للفکر و الابداع،بیروت.
منابع لاتین:
Anheir, Helmut. K; Gerhard's, Jorgen and Romo Frank's (1993). "Forms of
Capital and Social Structure in Cultural Fields, Examining Bourdieu Social Topography", American Journal of sociology, VO: 100, No: 4. pp. 859-903
Kim, Seoyong, Kim, Hyesun (2009) "Does Cultural Capital Matter? Cultural Divide and Quality of Life", Soc Indic Res (2009) 93:295–313 DOI 10.1007/s11205-008-9318-4
Dewey, J. (1966). Democracy and Education. New York: The Free Press.
DiMaggio, Paul (1982) "Cultural Capital and Social Success: the Impact of Status Cultural Participation on the Grands of High School Students", American Sociological Review, And VO: 4
doi:10.1016/j.econedurev.2009.06.003,www.elsevier.com/locate/econedurev
Dumais،S (2002) "Cultural Capital ،Gender،and School Success: the role ofhabitus” in Sociology of Education،v. 75،i.1،pp. 68- 44
Jackson, P. W. ( 1998). John Dewey and the Lessons of Art. U.S. Yale University Press.
Jaeger‚ M. M.‚ & Holm‚ A. (2007). "Does parents’ economic, cultural, and social capital explain the social class effect on educational attainment in the Scandinavian mobility regime?" Social Science Research, 36, 719–744.
Lareau & weininger(2003)"Cultural Capital in Educational Research":A Critical Assessment: in: Theory and Society pp.567-606,
Tramont‚ L. & Willms‚ J. D. (2009). "Cultural capital and its effects on educatioutcomes