@article { author = {کارگر, مصطفی and اسلامی تنها, اصغر}, title = {بهسازی سیاست‌های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس تجربه نگاری مبلغین موفق}, journal = {دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی}, volume = {9}, number = {1}, pages = {153-184}, year = {2022}, publisher = {شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی}, issn = {2423-7124}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {نگاه دینی به جامعة دایرمدار مشیت الهی و ارادة انسانیت به‌صورتی‌که خداوند تغییر و تحول در جامعه را بر تغییر در نفوس آدمیان گره زده است همان‌طور که در قرآن می‌فرماید سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر خودشان تغییری در نفسشان به‌وجود آورند. انسان از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد و هویت و شخصیت او نسبت به اجتماع وضعیتی الزاماً منفعل ندارد. تبلیغ و رساندن صدای دین به گوش مردم ازجمله وظایف مهم روحانیون مبلغ است. دراین‌بین در برخی نقاط کشور شاهدیم که برخی مبلغان توانسته‌اند الگویی موفق در فعالیت‌های اجتماعی خود به‌وجود بیاورند. سرمایة دانشی‌ای که در این الگو‌های تبلیغی موجود است قابلیت تبدیل از دانش ضمنی به صریح را داراست بنابراین هدف این پژوهش بررسی و تحلیل الگو‌های موفق تبلیغی برای بهسازی سیاست‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی است. پژوهش حاضر بعد از بررسی و تحلیل شش مدل تبلیغی موفق به مقولة اصلی‌ای به نام رهبری اجتماعی طلاب دست‌یافته که شش بعد اصلی‌اش در تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. براساس تحلیل‌های انجام‌شده سیاست‌هایی برای بهسازی سیاست‌های تبلیغی پیشنهاد شده است. روش این پژوهش برای تبیین موضوع و ارائة نتیجة پدیدارشناسی می‌باشد.}, keywords = {دفتر تبلیغات اسلامی,مدیریت دانش,سیاست فرهنگی تبلیغی,تبلیغ و مبلغ,سیاست‌گذاری}, url = {https://www.jrcp.ir/article_166049.html}, eprint = {https://www.jrcp.ir/article_166049_bcc3e0f0b55c763aa168b7cac491b420.pdf} }