تاکنون ده ها تعریف در علوم اجتماعی و رشته های دیگر برای مفهوم عرفی شدن ارائه شده است. بررسی این تعاریف این پرسش را برمی انگیزد که آیا تعاریف ذکرشده برای عرفی شدن با غایات و مسائل جامعه ما به ویژه با هدف سیاست گذاری فرهنگی کلان جمهوری اسلامی، همخوانی دارد؟ برای همین این مقاله قصد دارد تا ضمن مرور اهم تعاریف ارائهشده از عرفی شدن تعریف جدیدی بر اساس مبانی اسلامی عرضه کند؛ بر این اساس به روش نظری و کتابخانهای ابتدا تمامی تعاریف عرفی شدن را در چهار گروه دسته بندی میکند که این دستهها عبارتاند از : عرفی شدن به مثابه محو دین، عرفی شدن به منزله دگردیسی و تغییر شکل دین در صورت های جدید، عرفی شدن به معنای جایگزینی و انتقال دین و عرفی شدن با تلقی حاشیه نشینی دین. در ادامه مقاله با بهره گیری از مفهوم ولایت در شیعه تلاش می کند تا فهم نوینی از عرفی شدن ارائه کند و تاریخچه این مفهوم را نیز در تاریخ مورد بررسی قرار دهد. در نهایت تعریف پیشنهادیِ عرفی شدن مهمترین یافته این تحقیق خواهد بود.
سیاح طاهری, محمدحسین, انتظاری, اردشیر. (1399). مروری بر تعاریف عرفیشدن و ارائه یک تعریف بر اساس مبانی اسلامی. دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی, 7(2), -.
MLA
محمدحسین سیاح طاهری; اردشیر انتظاری. "مروری بر تعاریف عرفیشدن و ارائه یک تعریف بر اساس مبانی اسلامی". دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی, 7, 2, 1399, -.
HARVARD
سیاح طاهری, محمدحسین, انتظاری, اردشیر. (1399). 'مروری بر تعاریف عرفیشدن و ارائه یک تعریف بر اساس مبانی اسلامی', دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی, 7(2), pp. -.
VANCOUVER
سیاح طاهری, محمدحسین, انتظاری, اردشیر. مروری بر تعاریف عرفیشدن و ارائه یک تعریف بر اساس مبانی اسلامی. دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی, 1399; 7(2): -.